Logo Studio IUNO pilates, biomechanica en workshops

Hallo allemaal, 

Ik heb van velen van jullie de afgelopen tijd fijne berichtjes ontvangen tot en met een mooi gedicht zelfs. ‘Houd moed’ (of ‘hout moet?’). Mede door jullie warmte heb ik vertrouwen in de toekomst. Ik ben heel blij met mijn klantenkring, dat kan ik niet duidelijk genoeg benadrukken.
Daarnaast heb ik een aantal modellen in mijn klantenkring die mede geholpen hebben met het opnemen van filmpjes met oefeningen en mat-volgordes waardoor in ieder geval de mogelijkheid was om thuis te trainen. Ook de deelnemers van de Biomechanica-les konden vooruit. Dank aan mijn modellen!! Zonder jullie was dit niet mogelijk geweest.

En eindelijk, eindelijk, eindelijk. Vanaf 1 juli mag ik weer lesgeven, daar heb ik onwijs veel zin in!
Maar in deze toch wel bizarre tijd moeten we op zoek naar een manier om veilig de lessen te kunnen volgen. Want met 1,5 meter tussen ons in zal het anders zijn dan dat we gewend waren.

Er zijn dus nog best wat vragen te beantwoorden.. Denk aan: hoeveel mensen passen in een groep of mag de kleedkamer nog wel gebruikt worden, zo ja, hoe dan want ook in de kleedkamer geldt de regel van 1,5 meter? Of: ik ben mantelzorger van mensen in de risicogroep en/of ik maak zelf deel uit van de risicogroep, is het dan verstandig om naar de les te komen? Is het toilet in het Zorgcafe nog te gebruiken?

Op sommige van die vragen kan ik nu alvast gemakkelijk antwoord geven: * Met tape op de vloer is de studio goed te verdelen in vakken die ver genoeg van elkaar af zijn.
* En ja, het toilet van het Zorgcafe is gewoon te gebruiken.
* Of je als mantelzorger naar de les moet komen, is natuurlijk een afweging die je zelf zal moeten maken.
Om de studio beter te organiseren en managen zal ik wat zaken moeten veranderen/ aanpassen. Er zijn nu bijvoorbeeld groepen van 14 deelnemers, dat zal met de 1,5 meter-regel niet (meer) kunnen. Dus hoe los ik dat op. Het min of meer komen aanwaaien om een les in te halen zal ook niet meer kunnen, er van uitgaande dat er een limiet op het aantal plekken zal gaan gelden.
Hiervoor ben ik aan het uitzoeken of er een digitaal systeem bestaat waarbij jezelf kan kijken of er nog ruimte is in een les zodat dit niet meer via mij en mijn papieren lijstjes gaat, maar digitaal en voor iedereen te zien.
Moet ik nog 5 weken zomervakantie plannen of kort ik dat in?

Allemaal vragen waar ik al mee bezig was en nog bezig zal zijn. Ik jou jullie op de hoogte van alle ideeën en bedenksels.

Jullie zullen vanaf nu dus vaker bericht van mij krijgen. Heb je nou zelf nog een vraag die onbeantwoord blijft of heb jij een mooi idee voor de invulling en uitvoering van de lessen? Uiteraard hoor ik dat heel graag.

Lieve mensen, blijf gezond én blijf in beweging!

Tot snel,

Astrid
corona regels

Ochtendlessen starten 15 minuten later!

Woensdag 18 dec. gaat de les van 18:30 uur niet door.

Lesrooster: week 23 | Vrijdag

Nijmegen:
09:30 – 10:30 uur (matles)
10:30 – 11:30 uur (biomechanica)

Oefenpersonen gezocht

Voor zaterdag 7 september a.s. vanaf 11:30 in mijn studio!
" Wij zijn een groepje masseurs die voor de stoelmassage oefenpersonen zoeken. Dit t.b.v. ons examen.
Wat is stoelmassage? Een stoelmassage is een korte ontspannende massage die op een massagestoel wordt gegeven.
Duur: ongeveer 20 á 25 minuten.
Er kunnen ook meerdere personen per half uur gemasseerd worden. Voor deze oefen-massage vragen wij een vrijwillige bijdrage. "
Interesse? Stuur een Messengerbericht naar Louise: 06 1303 3816.
biomechanica aan de Waal, 30 juni 2019, studio-iuno

Bio mobiel

Zondagochtend 30 juni 2019 heb ik een heerlijke biomechanicales gegeven. Op lokatie dus. Tussen de paarden en het wassende water van de Waal. Een nieuw initiatief voor wandelaars om de omgeving van Nijmegen én zichzelf beter te leren kennen, kon niet voorbijgaan zonder een moment van ontspanning door biomechanica. De deelnemers hebben oefeningen gedaan op een handdoek op het zand.

'Keep the Core together'

PILATES

Pilates is een beweeg/trainingsmethode die ruim 100 jaar oud is. Ontwikkeld door Joseph Pilates.

POWERHOUSE

Op ademhaling en flow werk je aan het versterken van je center, Joseph Pilates noemde dit: Powerhouse.

MIND-SET

Je leert tijdens de lessen hoe je lichaam functioneert en hoe je tot bepaalde bewegingen en houdingen komt.
Meer over Pilates

Biomechanica

BEWEEG-PATRONEN

Vaste beweeg-patronen kunnen er onder andere voor zorgen dat we ons lichaam te eenzijdig gebruiken.

REGENEREREN

Door je lichaam uit te dagen en bewegingspatronen te doorbreken kun je je lichaam helpen te regenereren.

OPTIMALE SPIERLENGTE

Door middel van oefeningen en stretches werk je tijdens de Biomechanica les aan optimale spierlengte.
Meer over Biochemica

Workshops: Psoas Release & Stretching

GROTE LENDESPIER

De musculus psoas major of grote lendenspier is een spier die zich diep in het lichaam bevindt. 

FUNCTIES

Deze spier grijpt in op het heupgewricht (been optillen, romp heffen) en de zijwaartse buiging van de wervelkolom. 

PROBLEMEN VOORKOMEN

Tijdens de les gaan we ontdekken wat de psoas allemaal doet en hoe we problemen kunnen voorkomen.
Meer over Psoas Release

Over de lessen

PROEFLES

Om te kunnen bepalen of het iets voor je is, kun je het beste een proefles volgen. (aanmelden

MATLES

Je ligt in groepsverband op een mat en probeert de oefeningen uit te voeren. Vaak worden attributen gebruikt. 

BLOKKEN

De lessen worden in blokken van 11 lessen (Nijmegen) of 10 lessen (Wijchen) gegeven op een vast tijdstip. 
Meer over de lessen

Reviews

Henriëtte over Matlessen

Het enthousiasme waarmee Astrid les geeft werkt zeer aanstekelijk.Ik kan Studio Iuno Pilates echt aanraden aan iedereen als je op een gezonde manier aan een sterker en soepeler lijf wil werken. Ik voel me altijd welkom bij Studio Iuno en ik geniet van de lessen. De lessen zijn goed, Astrid de docent is kundig en […]

Lees verder
Nadine over Matlessen/Pilates

Vanavond hadden we het tijdens de les over al die positieve reviews. Er moet ook een negatievere bij om het geloofwaardig te houden, denken we.Lastig maar ik ga het proberen.1) De buikspieroefeningen zijn nog steeds verschrikkelijk, vooral als ze alle 5 snel achter elkaar moeten.2) Het “planken ” duurt altijd te lang vooral als Astrid […]

Lees verder
Studio IUNO (Pilates) - Nijmegen & Wijchen
KvK Gelderland: 09192613
ejectarrow-uparrow-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram